Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Tuesday 24 September 2013

NASIHAT BERKAITAN RUMAH DI MESIR BAGI PELAJAR YANG BERHAJAT MENERUSKAN PENGAJIAN DI MALAYSIA.

Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum wbth, Semoga sentiasa didalam rahmat dan pemeliharaan Allah swt.

1. Posting ini merujuk kepada pelajar-pelajar yang berhajat untuk meneruskan pengajian di Malaysia. Dalam kesibukan menguruskan penempatan pengajian di dalam negara, beberapa perkara perlu diambil perhatian oleh mereka yang terlibat.

2. Semua pelajar diminta untuk cakna atas beberapa perkara dibawah:
a. Yuran tertunggak dengan pihak Universiti. 
b. Sewa rumah dan segala bil yang tertunggak.
c. Baki akad rumah yang belum sempurna.
d. Barang-barang perabut yang tinggal. Jika ingin diinfaqkan , sila maklum pada rakan anda, agar mudah untuk diselesaikan. Jika tiada rakan yang berminat, sila berhubung dengan pihak MM melalui 'link' ini untuk diinfaqkan kepada pelajar-pelajar lain.
e. Pengurusan barang-barang peribadi dan buku-buku yang hendak dibawa balik ke Malaysia.
f. Akhirnya, hutang piutang dengan 'ahli bait :-)

3. Untuk urusan 2e diatas, MM akan membantu menguruskan perkara tersebut dengan syarat ianya mestilah dimasukkan didalam kotak dengan kemas. Urusan kargo dari Mesir ke Malaysia akan mengunakan perkhidmatan kapal. Makluman terperinci akan dimaklumkan dalam masa terdekat.

4.  Urusan ini perlu diselesaikan agar pelajar-pelajar yang pulang ke Malaysia tidak menyusahkan rakan-rakan lain.  Hubungan dengan tuan rumah Arab juga amat penting agar nama baik pelajar Malaysia terpelihara. 

Semoga Allah terima segala amalan kebaikan kita.

Salam,
UmmiMM

No comments:

Post a Comment