Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Friday 28 March 2014

MAJLIS PELANCARAN PERTUBUHAN KEBANGSAAN IBU BAPA DAN MAHASISWA PERUBATAN MESIR, MALAYSIA

Assalamualaikum wbth,

1. Semoga didalam rahmat dan pemeliharaan Allah swt.

2. Beberapa bulan lepas, sekumpulan IbuBapa telah mengambil inisiatif mendaftarkan usaha ini secara rasmi dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia. Alhamdulillah, kini dengan SAH, Pertubuhan Kebangsaan  Ibu Bapa dan Mahasiswa Perubatan Mesir, Malaysia telah berdaftar secara rasmi. 

3. Objektif utama penubuhan pertubuhan ini adalah untuk membantu segala urusan berkaitan dengan pembelajaran anak-anak yang buat masa ini sedang belajar di Mesir atau telah pulang ke tanah air secara 'pindah kredit'.

4. Buat masa ini, beberapa isu jangka pendek yang menjadi fokus adalah isu tajaan, isu fail pelajar serta isu keselamatan. Untuk jangka panjang adalah untuk menyumbang didalam memastikan 'standard' serta taraf pengiktirafan graduan Mesir berada ditahap yang terbaik. Adalah menjadi hasrat pihak pertubuhan untuk bekerjasama dengan Kementerian Pendidikan Malaysia, Education Malaysia Egypt, JPA, MARA dan pihak Universiti.

5. Keahlian pertubuhan ini terbuka kepada semua, tanpa mengira apa jua agensi anak-anak ke bumi Mesir.

6. Oleh itu, sebagai permulaan, tuan puan yang berminat dijemput hadir ke majlis diatas. Sila daftar kehadiran disini bagi melicinkan lagi perjalanan majlis.

Sekian dan TerimaKasih.
En Safian Tayyib Hamidin,
Pak Ngah, Pengerusi
019 9101717


No comments:

Post a Comment